God stemning på seniorseminar!

God stemning på seniorseminar!

Fra mandag-fredag i uke 35 arrangerte LO, i samarbeid med Pensjonistforbundet, seniorseminar rundt om i Østfold.

I uke 35 ønsket LO og Pensjonistforbundet velkommen til seniorseminar.

Målet med seminaret var å hedre seniorene og å sette søkelyset på hva som er viktig nå og i fremtiden. Det var et fantastisk oppmøte av omkring 300 blide og hyggelige mennesker.

I starten av seminaret ble det ønsket velkommen av de lokale LO lederne i Østfold. Deretter var det Sunniva Berg og Helge Sveen som stod på scenen for å fremføre teaterstykket "100 år siden 8 timersdagen", som er skrevet av Hans P. Thøgersen og Jens O. Simensen. Tone Ingesen, fra LO Østfold, informerte seniorene om noen av de viktigste LOfavør forsikringene og medlemsfordelene de kan benytte seg av.

I tillegg til dette hadde tidligere LO leder, Yngve Hågensen, en innledning kalt "Hvordan bygge landet". Harald O. Norman, Signe Øye og Inger-Marie Stokker holdt innlegg på vegne av Pensjonistforbundet. Under seniorseminaret i Fredrikstad fikk vi også besøk av Kristin Sæther fra LOs ledelse som oppfordret seniorene til å bruke stemmeretten sin.

Alle seminarene ble ledet av Per Ivar Clementsen