En godt gjennomført valgkamp

En godt gjennomført valgkamp

Valget er over og valgpatruljen til LO fellesskapet i Østfold har i to uker besøkt over 1100 arbeidsplasser i hele Østfold. Valgpatruljen har hatt hovedfokus på å oppfordre alle vi møter til å bruke stemmeretten sin. Det er blitt delt ut nærmere 70 000 brosjyrer i løpet av den intensive valgkampen de siste ukene og det er en formidabel innsats som er lagt ned for at vi sammen har truffet så mange velgere. I tillegg til brosjyrer har det blitt delt ut 6000 muffins og nesten 5000 kjærligheter på ulike aktiviteter.

LO lokalt har stilt opp med frokost hver morgen når valgpatruljen har vært ute i de ulike regionene i Østfold. På morgenmøtene er det blitt gått igjennom hvilke bedrifter som skal besøkes og hvordan dagen legges opp. Det har vært varierende oppmøte, men dagene har blitt gode.

I uke 35 ønsket også LO og Pensjonistforbundet velkommen til seniorseminar i Moss, Askim, Sarpsborg, Halden og Fredrikstad. Målet med seminarene var å hedre seniorene og å sette søkelyset på hva som er viktig nå og i fremtiden. Det var et fantastisk oppmøte av omkring 300 blide og hyggelige mennesker.

Vi fra distriktskontoret vil takke alle som har bidratt i valgkampen, og alle de som står opp før 05.00 og står på til langt på kveld for at vi har fått oppfordret flest mulig til å benytte seg av stemmeretten.

Se video fra valgkampen HER