En godt gjennomført sommerpatrulje i Østfold

En godt gjennomført sommerpatrulje i Østfold

Årets sommerpatrulje i Østfold besøkte 450 bedrifter i løpet av uke 27

Det var over 20 mennesker i sving hver dag for å sjekke opp hvordan ungdom har det i sommerjobb i Østfold. Hovedpoenget med sommerpatruljen er å spre glede og kunnskap til unge arbeidstakere som kanskje har sitt første møte med arbeidslivet, men sommerpatruljen gjør også en stor innsats for å avdekke reglementsbrudd blant unge som er i sommerjobb. Mangeunge arbeidstakere kjenner ikke til sine rettigheter og plikter de har når de er i jobb. Derfor er informasjonen fra sommerpatruljen viktig for at alle skal ha det best mulig når de er i arbeid i Østfold.

Bruddene som sommerpatruljen har funnet tas tak av forbund, arbeidstilsynet, datatilsynet eller skatteetaten, slik at de blir ordnet opp i på en god måte.

Vi på distriktskontoret vil rette en stor takk til alle som har bidratt under årets sommerpatrulje. Uten alle de flotte menneskene som bidrar fra forbund, fagforeninger og LO-lokalt hadde vi ikke klart å gjennomføre sommerpatruljen.