Allsang på grensen inn i fordelsprogrammet LOfavør : Gir tilbud til nær en million medlemmer!

Ulf Lervik og Jakob Tveit frister alle landets medlemmer av LO-forbund til sommerens Allsang på grensen med god rabatt på inngangsbilletten. – Dette er en gest til våre medlemmer samtidig som det gir oss god synlighet, sier de.

Tekst og foto: Tom Helgesen, Totalmedia

- Allsang på grensen trekker publikum fra store deler av landet, og LOfavør ønsker flere kulturtilbud til sine medlemmer. Etter innspill fra LO Østfold, ble derfor dette folkelige og populære TV-showet i Halden en del av det nasjonale fordelsprogrammet vårt, sier LOfavørs rådgiver Jakob Tveit.

- Med 930.000 medlemmer å vise til, kunne vi forhandle fram de beste billettprisene.

Rekordstor respons

At dette har slått an i folket, viser de gode tilbakemeldingene de har fått på sosiale medier. Den nye medlemsfordelen har fått rekordmange reaksjoner, og de har begge stor tro på at svært mange vil benytte seg av muligheten til å oppleve ett eller flere av sommerens allsangarrangementer på Fredriksten festning.

- Dette er samtidig en fin måte for oss til bidra til å trekke oppmerksomhet på både Allsang på grensen og på Halden by, sier Ulf Lervik, LO´s distriktssekretær i Østfold.

800 sitteunderlag og informasjons- og aktivitetshefte gikk unna som varmt hvetebrød, smilene satt løst i møtet mellom LOs representanter og publikum.  Her ved Vegard Finnes.

Stor delegasjon

Under premieren denne uken, var en stor delegasjon på plass med egen stand og giveaways. Allerede lenge før TV-kameraene var slått på, hadde 800 LOfavør-sitteunderlag og informasjons- og aktivitetshefter blitt delt ut til publikummerne.

- Det har vært en utrolig god stemning her. I tillegg til å dele ut gaver, er det hyggelig å komme i prat med folk, både egne medlemmer og tillitsvalgte, men også ikke-medlemmer. Dette gir oss god synlighet, samtidig som at vi kan få ut litt av budskapet om viktigheten av å være organisert, sier de.

Stemningen under årets premiere på Allsang på grensen var elektrisk, og rådgiver Jakob Tveit fra LOfavør og Ulf Lervik, LOs distriktssekretær i Østfold, håper og tror mange medlemmer vil benytte seg av det nye kulturtilbudet i fordelsprogrammet i løpet av sommeren.

På plass i hele sommer

LO Østfold har også tidligere år samarbeidet med Allsang på grensen, og har vært til stede  under ett arrangement i løpet av sommeren. I år vil de ha stand under alle de sju arrangementene, og Ulf legger ikke skjul på at han er stolt av det de har fått til, og at arrangementene er blitt en permanent medlemsfordel. Han kan love mye moro på festningen i ukene som kommer.

- I tillegg til å dele ut 800 sitteunderlag og informasjon hver gang, vil det bli lykkehjul og andre aktiviteter ved standen. Fra kommende uke vil vi dessuten få et enda større areal til disposisjon, og vi vil ha med oss en campingvogn. I sum vil det gi oss ytterligere synlighet for de rundt 5.000 personene som inne på området under hver innspilling, forteller  Ulf Lervik.

Cathrine Siro og Julie Weberg var av de heldige som ble trukket ut som vinnere av gratisbilletter via LO Østfolds Facebook-side.

Første kulturtilbud

LO har ambisjon om å styrke kulturtilbudene i sitt fordelsprogram, og Allsang er det første arrangementet som er på plass. Jakob Tveit skryter i den forbindelse av LOfavør-komiteen i Østfolds smittene engasjement og store kreativitet på mange områder.

- Det er mange ideer som kommer herfra, som vi kan implementere også andre steder i landet, sier han.

På premieren var det representanter fra Fagforbundet som betjente standen, i tillegg til Ulf og Jakob. Bente Quanfouh forteller at det ikke er problemer å finne frivillige til oppgaven.

- Nei, her er det kø for å kunne bidra! Det forteller både hvor mange som brenner for engasjementet, og hvor populært Allsang på grensen er, sier hun.

LO Østfold vil være på plass på festningen under alle innspillingene av det populære TV-showet i sommer. På premieren var det representanter fra Fagforbundet som betjente standen, i tillegg til Ulf Lervik og Jakob Tveit: Vegard Finnes, Oskar Prestbakke, Vigdis Rekdahl, Bente Quanfouh, Sidsel Skaug, Toini Johannessen, Kirsti Rørmyr og Anne Otterbekk.