Ukens tillitsvalgt

Ukens tillitsvalgt Lene Betten Mørk, Fagforbundet

Denne ukens tillitsvalgte er Lene Betten Mørk, fra Straumsnes barnehage.

Navn: Lene Betten Mørk

Bosted: Årsund, Straumsnes (Tingvoll kommune)

Fritidsinteresser: Familie, venner og trening.

Arbeidsplass: Straumsnes barnehage, Tingvoll kommune

Tillitsverv: Plasstillitsvalgt fra Fagforbundet (ny høsten 2020)

Har du noen tanker om det å være tillitsvalgt generelt?

Det er jo en ære å bli valgt som tillitsvalgt og håper og ønsker at dette skal bli bra.

Hvordan er det hos dere nå?

Veldig travelt, mye fravær pga at vi voksne må holde oss hjemme med de minste symptom. En del ekstra arbeidsoppgaver med tanke på renhold, holde avstand og planlegging av dagene.

Har du tips til positive aktiviteter i denne situasjonen?

Vi ansatte i Straumsnes barnehage er flinke til å være positive, spre humor og glede blant både barn og voksne. Vi har faste loddtrekninger et par ganger i måneden hele året. Pengene vi får inn på det, bruker vi til å samles til lystige lag på fritiden, kjøpe inn litt ekstra godsaker til pauserommet osv. I desember har vi egen pakkekalender for oss ansatte og nytt av året; Hemmelig nisse.

Er det noen du vil gi en spesiell takk/honnør til i disse tider?

Ja, først og fremst kollegaene mine i barnehagen som står på hver eneste dag på jobb. Tatt flytting av vakter og forandringer i planer på strak arm. Vi har holdt barnehagen åpen hele denne perioden (for barn til samfunnskritiske jobber når alt annet var nedstengt), og dette har nok gått utover både den fysiske og psykiske helsa til samtlige.

Mange er veldig slitne. Foreldrene må også få en takk for at de har holdt syke barn hjemme, vært flinke til å overholde nye rutiner og hatt et godt samarbeid med oss ansatte selv om det har vært en del forandringer både i åpningstid og mindre kontakt med oss ansatte/ barn pga restriksjoner ved levering/henting.