Tillitsvalgtprisen 2022

Tillitsvalgtprisen 2022 er tildelt Terje Eliassen

I Møre og Romsdal er det en god tradisjon med å gi ut en tillitsvalgtpris én gang i året. De tillitsvalgte gjør en fantastisk jobb ute, og er selve limet i organisasjonen. Så er det til tider krevende, med mye ansvar og det krever mye innsats i en eller travel hverdag. Disse ildsjelene er så viktige for et fungerende 3 partssamarbeid her i landet. Løsningsorienterte og lojale både mot medlemmer og arbeidsplassen sin.

20190621_111210.jpg

Juryen har i år bestått av Jonny Meland fra Handel og Kontor, Astrid Helgheim fra LO ytre Nordmøre, og Runa Busch fra Industri Energi. Regionleder Kari Hoset Ansnes tiltrer juryen.

Juryen har for året 2022, valgt å gi prisen til Terje Eliassen, fra Fellesforbundet og LO i Sykkylven. Han er dette limet som vi nå har beskrevet. En person som har drevet aktivt tillitsvalgtarbeid siden 1989, både på klubb, avdeling og lokalorganisasjonsnivå.

Terje er, slik vi oppfatter det, ikke den som vil stikke seg ut og stå i front for å ta i mot heder og ære, men heller være litt i bakgrunnen og legge til rette for at organisasjonen fungerer og at mennesker får blomstre. Det er derfor meget hyggelig å tildele Terje tillitsvalgt prisen for å vise at vi setter stor pris på arbediet han gjør og at det ikke går ubemerket hen.

Prisvinneren har vært aktiv siden 1989, da han startet som vara til klubben på Møre Trafo, det ble raskt flere verv, og har siden den gang alltid hatt et eller annet aktivt verv i den klubben. I 1992 hadde han også verv i Fellesforbundet Sykkylven fagforening. Han har vært aktiv i LO Sykkylven siden 1999, og er i dag sekretær der, og har også ansvaret for LO senteret der inne.

Vi gratulerer Terje med tillitsvalgtprisen 2022!