Regionkonferanse høst 2020

Regionkonferanse høst 2020

Regionkonferanse for LO Innlandet avholdes digitalt 14. oktober

Sist oppdatert:

Gitt koronasituasjonen i landet, har LO Innlandets Regionråd vedtatt å gjøre høstens regionkonferanse til dagskonferanse, og det skal gå digitalt. Regionkontoret kommer tilbake med tidspunkter og tekniske løsningene for gjennomføringen av møtet.

Regionkonferansen vedtar vanligvis saker etter forslag fra forbundene og LOs lokalorganisasjoner. Det blir det mulighet for også denne gangen. Frist for å sende inn forslag, er 4 -fire- uker før regionkonferansen finner sted. Forslag til Regionkonferansen kan sendes til LO Innlandet fra tilsluttede forbund, LOs lokalorganisasjoner i Innlandet og LOs faste utvalg.

I henhold til vanlig prosedyre hvert 4. år, skal forslag til LOs kongress vedtas av Innlandets regionkonferanse høsten i forkant. Debatthefte for kongressen i mai 2021 er gjort tilgjengelig for LOs organisasjonsledd.

Det er LOs lokalorganisasjoner som får sine forslag behandlet i regionkonferansen. Forbundenes i fylket sender sine forslag til sine overordnede organisasjonsledd.  Frist for å melde inn saker, er 1. september.