Kevinfossnes

Bildet at Kevin Fossnes foran havna i Kristiansand.
Kevin Fossnes er ukas navn.

-Det er minst like viktig, om ikke viktigere at sommerpatruljen blir gjennomført i år

I denne utfordrende tida er våre tillitsvalgte viktigere enn på lenge. Vi ønsker å bli nærmere kjent med noen av de tillitsvalgte som hver dag jobber for at medlemmene våre skal ha det bra på jobb. Denne uka har vi snakket med Kevin Fossnes som har flere ulike verv, tillitsvalgt på sitt skift og er en skikkelig bra fyr.

Navn og alder: Kevin Fossnes 22

Bosted: Kristiansand

Fritidsinteresser: Kjøre bil, fiske og game

Arbeidsplass: Glencore Nikkelverk, jobber som prosessoperatør

Tillitsverv - både lokalt og evt. regionalt og sentralt:

LO ungdomsutvalg i Agder, første vara DSU Industri Energi, tillitsvalgt for mitt skift, sitter som vara i styret for Nikkelverkets Arbeiderforening og lærling representant Y-nemda.

Har du noen tanker om det å være tillitsvalgt generelt:

Det føles godt å få den tilliten fra mine kolleger til å være deres tillitsvalgt. Det er et givende arbeid som har lært meg mye og jeg ser fram til å lære meg mye mer.

Så noen spørsmål knyttet til den spesielle situasjonen vi har nå:

Hvordan er det hos dere akkurat nå:

For oss så går dagene nesten som normalt, vi har satt på plass egne smittevernstiltak på toppen av det regjeringen har sagt, men det endrer ikke så alt for mye på det dagligdagse.

Har du tips til positive aktiviteter i denne situasjonen:

Nyt naturen, ta en fisketur, opplev Norge nå som utenlandsreiser er så godt som umulig, vi har et fint land som er verdt å se mer av.

Er det noen du vil gi en spesiell takk/honnør til i disse tider:

Vil jo selvfølgelig takke de som jobber i butikk og på sykehus, har både venner og familie som jobber i den sektoren. Det at de må sette seg selv i fare for smitte slik at samfunnet går rundt fortjener mye ros. Vil også si jeg er veldig takknemlig som jobber på en bedrift som har tatt denne situasjonen såpass alvorlig og iverksatt gode tiltak for at vi på Nikkelverket kan jobbe sikkert.

Andre ting du gjerne vil dele med andre i LO fellesskapet:

Jeg vil bare ønske lykke til med den kommende sommerpatruljen. I år er det en veldig spesiell situasjon, men det er minst like viktig, om ikke viktigere at sommerpatruljen blir gjennomført i år.