Fair Play

Fair Play - samarbeid for å bekjempe arbeidslivskriminalitet

Fair Play Agder skal bidra til å forebygge og bekjempe arbeidslivskriminalitet og sikre et seriøst arbeidsmarked og like konkurransevilkår på Agder. Målet er å jobbe med arbeidsgivere og arbeidstakere på tvers av ulike bransjer. Gjennom oppsøkende virksomhet, veiledning og opplæring skal Fair Play Agder bidra til å forebygge fremveksten av arbeidslivskriminalitet. 13. januar inviterer vi til et informasjonsmøte om Fair Play Agder på Ernst hotel.

Prosjektet består foreløpig av en styringsgruppe bestående av LO/Fellesforbundet, EBA-Agder, Nelfo, Håndverkerforeningen i Kristiansand, Næringsforeningen i Kristiansandsregionen, Næringsforeningen i Arendal, Arendal kommune og Kristiansand kommune. Målet er å etablere Fair Play Agder som en forening med en prosjektlederstilling.

NB: Påmelding - Innen 10.01.2020 kl 12.00

PROGRAM FOR DAGEN:

08:30
Frokost-servering. Mingling og registrering

09:00
Velkommen
Morten Haakstad, leder i Arendal Næringsforening

·         Hva er Fair Play? Hilde Waage, leder i EBA

·         Et seriøst arbeidsliv? Odd Sevland, Complex

·         Erfaringer fra Rogaland. Eirin Kristin Sund, LO Rogaland

09:40
Samtale omkring «Hvem skal eie næringslivet på Sørlandet? Og hva vil Fair Play bety for Agder?»
Ordfører i Kristiansand, Jan Oddvar Skisland, og ordfører i Arendal, Robert Cornels Nordli, blir utfordret på scenen av møteleder Morten Haakstad.

09:55
Pause med mingling

10:10
Utsatte bransjer og deres erfaringer. Sofa-dialog hvor Trond Madsen, seniorrådgiver i NHO Agder, leder seansen med Preben Langeland fra Malermester Langeland, Rune Kaarbø fra Bakgården Bar og Reidar Retterholt, Norges Lastebileier-forbund.

10:35
Hvordan jobber A-Krim for å bekjempe arbeidskriminalitet?
Jan Kåre Eriksen

10:50
Fylkeskommunens rolle i et seriøst arbeidsliv
Fylkesordfører Arne Thomassen