Earth Hour – slukk lyset for klimaet!

Thomas Lambert/Unsplash/LO

Earth Hour – slukk lyset for klimaet!

Hvert år i slutten av mars slukker folk over hele verden lyset i en time for klimaet. LO oppfordrer alle medlemmer og tillitsvalgte til å delta på Earth Hour lørdag 30. mars kl. 20.30 - 21.30. Slukk lyset en time og være med på denne viktige klimamarkeringen.

Klima

Lørdag 30. mars 2019 markeres Earth Hour for tolvte gang. Det hele startet som en enkel idé som raskt utviklet seg til å bli et globalt fenomen. Flere hundre millioner mennesker slukker lyset én time samme kveld, som et globalt og visuelt uttrykk for folks vilje og evne til å stå sammen mot klimaendringene.

Norsk arbeidsliv og norske bedrifter har en viktig rolle i arbeidet med å redusere klimautslipp og å utvikle framtidens fornybare samfunn. Mange gjør en stor innsats allerede. Earth Hour er en god anledning til å få opp miljøbevisstheten og oppmerksomheten om klimaarbeid.

Dette kan du gjøre:

• Registrer deg/dere på facebooksiden Earth Hour. Bruk #EarthHour #Connect2Earth i sosiale medier.
  • Informer kolleger og venner om Earth Hour.
  • Slukk lyset i egne lokaler, bygg og hjemme lørdag 30. mars klokken 20.30-21.30.

Les mer om Earth Hour