Pride 2020

Fem unge voksne i prideparaden oslo 2019. Kledd med fjærboa i ulike farger og med regnbueflagg. Foto.
Stian Olsen

Stolt støttespiller til Oslo Pride 2020

LO vil ha et åpent og inkluderende arbeidsliv der alle kan være seg selv på jobb. Som tillitsvalgt, arbeidsgiver, arbeidstaker eller venn har vi alle et ansvar for å sørge for at menneskene rundt oss blir trygge på å være seg selv fullt og helt, og at alle velger åpenhet uten frykt for å bli møtt med fordommer og trakassering. Alle personer skal kunne leve i full åpenhet på egen arbeidsplass. Derfor er LO stolt støttespiller til Oslo Pride 2020.

LO har lang tradisjon i å gå i prideparaden. Og stiller selvfølgelig opp også i år, selv under andre omstendigheter. Paradeshowet vil i år bli digitalt og i tillegg er det en rekke andre digitale arrangementer i paradeukene. Les mer på oslopride.no

Fra 19. til 28. juni viser Oslo Pride livesendinger, talkshow og Pride Talks - og sørger for å gi oss pridefølelsen i år også!

Selve paradeshowet strømmes lørdag 27. juni fra Det gamle biblioteket i Oslo på vierlive.no med Adam Schjølberg som programleder. Det vil være en tre timer lang direktesending med besøk av mange spennende gjester blant annet Else Kåss Furuseth.

I sendingen vil de ta tempen på pridemarkeringer i de tusen hjem og oppfordrer alle som ser showet til og delta ved å sende inn bilder til Oslo pride live-bildestrøm og chat. Har du LOs pride t-skjorte  fra i fjor, ta den på og og send inn bilder.

Oslo Pride trenger støtte og du som publikum kan bidra ved å bruke deres emneknagger #kjærlighetoveraltuansett, #støttpride og #oslopride2020 på sosiale medier. Hvis du i tillegg bruker #lonorge blir det ekstra bra.

Happy Pride!