«Tillitsvalgt»: Ny håndbok i praktisk organisasjonsarbeid

Forfatterne Jonas Bals og Helga Pedersen med den rykende ferske håndboka i praktisk organisasjonsarbeid. Foto: Res Publica

«Tillitsvalgt»: Ny håndbok i praktisk organisasjonsarbeid

Det er over 65 000 tillitsvalgte i LOs rekker. Nå får tillitsvalgte og andre som er engasjert i organisasjonsarbeid et nytt verktøy som letter hverdagen:Boka «Tillitsvalgt – Håndbok i organisasjonsarbeid».

Tillitsvalgt lokalt

Det er LO-rådgiver Jonas Bals og Arbeiderpartiordfører i Tana, Helga Pedersen, som er forfatterne av boka.

En håndbok for vår tid

Forlaget Res Publica, som gir ut boka, skriver på sine nettsider:

"Et folkestyre krever at folk deltar. Enten du er tillitsvalgt på arbeidsplassen, styremedlem i fagforeninga eller folkevalgt for et politisk parti: Du er med på å skape et levende demokrati. God organisering er vanlige folks vet til makt og samfunnsendring.

I denne håndboka i praktisk organisasjonsarbeid har Jonas Bals og Helga Pedersen latt seg inspirere av Einar Gerhardsens klassiker Tillitsmannen, og skrevet en ny bok for vår tid. Forfatterne deler fra sine rike erfaringer med fagforenings- og partiarbeid, og har laget en praktisk guide det er lett å slå opp i. Hvordan gjennomføre et godt årsmøte? Hvordan sørge for at de som får verv og blir ledere reflekterer mangfoldet i det norske folk? Og hvordan skape en god organisasjonskultur, uten seksuell trakassering og bruk av hersketeknikker?

Denne boka tar utgangspunkt i arbeider- og fagbevegelsen, men du vil kunne ha glede av den også om du er valgt inn i styret i borettslaget, i foreldreutvalget på skolen eller om du vurderer å stille som leder av det lokale idrettslaget. Som tillitsvalg kan du gjøre en forskjell!

Høres dette ut som noe for deg? Her kan du kjøpe boka!