Ny fordel lar deg senke skuldrene ved boligsalget

En mann og en kvinne laster bil og tilhenger med flyttelass på parkeringsplass utenfor stort hvit hus.
LOfavør

Ny fordel lar deg senke skuldrene ved boligsalget

Skal du selge boligen din og bekymrer deg for alle kostnadene du kanskje må ut med til megler før du i det hele tatt har solgt? Dersom du er medlem i et LO-forbund trenger du ikke lenger å la det stresse deg.

LOfavør Sist oppdatert:

Når du skal selge boligen din, er første steget på veien å ta kontakt med en megler. Da er du sikret eksperthjelp fra start til mål i hele saksprosessen, slik at alt blir håndtert på en profesjonell og riktig måte.

Da tenker du kanskje at du fremdeles må ut med en del kostnader for megleren før boligsalget er endelig? Det trenger du ikke lenger. Nå har LOfavør forhandlet frem en ny og god avtale for deg som er medlem i et LO-forbund; nemlig en trygghetsgaranti ved boligsalg hos samarbeidspartner EiendomsMegler 1.

Du betaler ikke før salget er gjennomført

Når du skal selge boligen kan det hende du føler på mye usikkerhet, særlig nå som boligmarkedet svinger så mye som det gjør. Hva koster det for eksempel med en verdivurdering, vil det dukke opp noen personer til visning, og vil du faktisk få boligen din solgt til slutt?

Med trygghetsgarantien kan du tillate deg å senke skuldrene litt. Den innebærer blant annet en gratis verdivurdering* og at du slipper å bekymre deg for ulike kostnader før salget er ferdig og fullført.

– I tider og i landsdeler der salget kan gå litt tregere, så er det en fordel å vite at du ikke trenger å betale for meglers tidsbruk dersom boligen ikke blir solgt, kun for direkte utlegg tilknyttet klargjøring. Dette innebærer påløpte salgskostnader som blant annet annonsering, foto, FINN-annonse og prospekt. Blir salget gjennomført slipper du å legge ut for annonse og prospekt underveis, men får alt på sluttoppgjøret, forteller Jakob Tveit, rådgiver i LO.

Du får altså ingen faktura fra megler før sluttoppgjøret er ferdig og pengene fra salget er på konto.

– Dersom boligen ikke blir solgt innen seks måneder, blir du ikke fakturert for de timene som megleren har brukt, men kun for direkte utlegg tilknyttet klargjøring*. Dette er en veldig god trygghetsgaranti som alle medlemmer får automatisk.

Boligsalg under trygge forhold

Det er heller ikke tilfeldig at LOfavør nå tilbyr akkurat dette som en ny fordel. Medlemsundersøkelser viser nemlig at eiendomsmegling er av interesse for folk, og at det er en del av medlemmenes forventninger til trygghet i privatlivet fra LOfavør.

– Salg av bolig er ofte den største privattransaksjonen man gjør i livet, og da er det avgjørende at det skjer under trygge, økonomiske forhold hos en seriøs aktør, avslutter Tveit.

Med Eiendomsmegler 1, som er Norges største eiendomsmeglerkjede er du dessuten i veldig trygge hender. Med 150 kontorer i Norge kan du være sikker på at du får hjelp av en megler med lokalkunnskap, en som kjenner området godt slik at du får god veiledning hele veien.

Les mer om medlemsfordelen din hos Eiendomsmegler 1 og den nye trygghetsgarantien her.