Best på forsikring når det gjelder

Far og mor med sek år gammel sønn mellom seg.
Foto: LOfavør

Best på forsikring når det gjelder

Forsikringskunder har mange leverandører å velge mellom, men det er først når uhellet er ute at kundene virkelig får testet forsikringsselskapene. Nok en gang viser det seg at SpareBank 1 Forsikring er best når det gjelder.

LOfavør Sist oppdatert:

Analysebyrået EPSI Rating har lagt frem resultatene fra den omfattende målingen av kundetilfredsheten med forsikringsselskapene i Norge.

– Om vi ser resultatet i en historisk sammenheng, så er det tydelig at nordmenn og norske bedrifter nå er mer tilfredse med sine forsikringsselskaper enn på svært mange år, sier Fredrik Høst i EPSI Rating i en pressemelding.

Flere leverandører viser solid fremgang når det gjelder skadeoppgjør, men EPSI Rating viser at det nok en gang er SpareBank 1 Forsikring som får den beste tilbakemeldingen.

Stiller høye krav til forsikringsselskapene

– Det snakkes mye om raske skadeoppgjør. Når uhellet er ute, så loves det hurtig skadebehandling for å få hverdagen kjapt til å fungere igjen. Dette verdsetter kundene, men det stiller også høye krav til forsikringsselskapene, og det kan gjøre det vanskeligere å innfri forventninger, sier Høst i pressemeldingen.

Studien baserer seg på drøyt 3000 dybdeintervjuer med privatpersoner og bedrifter rundt om i Norge, og i likhet med alle EPSI-målinger er det kundene selv som vurderer sine leverandører ut i fra egne erfaringer.

Økt generell tilfredshet

På generell kundetilfredshet var det SpareBank 1 Forsikring som lå på toppen i fjor, og det er verdt å merke seg at kundetilfredsheten har økt med 0,2 prosentpoeng siden i fjor.

Med andre ord; nivået er høyt. Og dette er gode nyheter for deg som er medlem av et LO-forbund.

Som medlem har du allerede LOfavør Innboforsikring som en del av medlemskapet ditt, og du kan i tillegg få medlemsfordeler på flere forsikringer.

Husk at du også får toppdekning på en rekke viktige forsikringer, uten tillegg i prisen. Velger du å samle forsikringene dine kan du få inntil 20 prosent i samlerabatt hos SpareBank 1.

Les mer om de ulike forsikringsfordelene du kan benytte deg av her.