Vellykket skattekurs for selvstendige

Julie Lødrup fra LOs ledelse utenfor bodene på Youngstorget
Julie Lødrup fra LOs ledelse er godt fornøyd etter LOs første kurs for selvstendig næringsdrivende.

Vellykket skattekurs for selvstendige

- Vi vil gjøre livet lettere og arbeidslivet bedre for selvstendig næringsdrivende.  Det sa LOs 1. sekretær Julie Lødrup, da hun åpnet LOs skattekurs for selvstendig næringsdrivende.

LO Selvstendig

31. mai går fristen ut for å levere inn selvangivelse for selvstendig næringsdrivende. LO inviterte til skattekurs for selvstendig næringsdrivende for å gi tips til hvordan selvstendige får oppgitt de inntektene man har – men også får med seg de fradragene man kan få på skatten.

Tidlig ute

- Det gjelder å være tidlig ute, var et av rådene fra Torunn Haugen, veileder hos Skatteetaten.  - Ofte dukker det opp ting man ikke har tenkt på og da er det viktig at man har tid på seg.  Hun syntes også det er en god ide å jobbe med selvangivelsen innenfor "ordinær kontortid" – Skatteetaten er til for å svare på spørsmål, ta gjerne kontakt.

Skatteeksperten ga en enkel oppskrift på hva man kan trekke fra på selvangivelsen.  -  Du kan trekke fra utgifter som skal til for at du kan få inntekter.  Det er hovedregelen.

LO Selvstendig er et tilbud til de som frivillig eller ufrivillig jobber som selvstendig. For de som driver et lite enkeltmannsforetak eller et AS.

- Vi vil jobbe politisk og organisatorisk for å bedre forholdene for selvstendige, sier Julie Lødrup.  Hun peker på pensjon som et viktig område der LO Selvstendig vil bidra til at det utarbeides bedre løsninger for selvstendige.

Her kan du lese mer om LO Selvstendig

Her kan du se hele presentasjonen fra Skattetaten på kurs i skatt for LO Selvstendig (YouTube)