God påske!

Foto: Erik Refner/NTB Scanpix

God påske!

Koronakrisen har lært oss en viktig ting. Vi trenger hverandre! Vi ser nå hvor viktig det er at vi gjør riktige ting hver for oss – og sammen!

Koronakrisen Sist oppdatert:

Hvis vi skal klare å slå ned viruset er det ikke nok at hver enkelt tenker på hva som er best for en selv. Vi må tenke på hva som er best for oss alle. Både i Norge og i verden rundt oss. Fellesskap er det eneste som nytter!

Sammen har vi bygd opp en sterk velferdsstat. Hvor fellesskapet kan hjelpe de som nå sliter. De som er syke og er bekymra. De som er permittert eller er arbeidsledige. En stat som kan hjelpe næringslivet, redde arbeidsplassene våre.

Aldri før har så mange vært så avhengige av våre felles ressurser.

Vi trenger et godt samarbeid. Vi vil jobbe sammen med arbeidsgiverne og myndighetene for å sikre at vi fortsatt har et godt arbeidsliv og et rettferdig samfunn når krisen er over. Mange har troen på at de sterke tiltakene som myndighetene har iverksatt vil virke godt i Norge. Fordi vi har tillit. Vi har tillit til hverandre, tillit til at byrdene vil bli mest mulig rettferdig valg og tro på at noen vil hjelpe oss når vi en gang kommer til å trenge det. Det er det som kjennetegner den norske modellen.

LO ble stiftet påskeaften for 121 år siden. Vi ble skapt av folk som forstod hvor viktig det er å stå sammen. De var med å skape et samfunn hvor vi tar vare på hverandre!

Denne påsken blir ulik de påskeferiene vi er vant til. La oss stå sammen og ta vare på hverandre.