Dette kan du spare på å bli studentmedlem i et LO-forbund

Dette kan du spare på å bli studentmedlem i et LO-forbund

Det er mange fordeler med å bli studentmedlem i et LO-forbund. At du kan spare mye penger, er én av dem. Her får du et eksempel på et regnestykke bak et medlemskap:

Kredittkortrabatt på Netflix, HBO og Spotify

Glad i å streame musikk, film og TV-serier? Selvfølgelig er du det. Som studentmedlem i LO får du årlig 500 kr i rabatt på streamingtjenester om du betaler med LOfavør Mastercard. Du sparer med andre ord like mye årlig på streaming som det koster å være studentmedlem i LO. Vi anbefaler å betale inn hele det utestående beløpet hver måned. På kortvett.no får du gode råd om trygg bruk av kredittkort.

Du sparer: 500 kr.

Priseksempel: Effektiv rente 19,92 %. 15.000 kr over 12 måneder. Kredittkostnad 1.281,-. Samlet kredittbeløp 16.281,-.

0,25% ekstra rente på BSU-sparing

Hvem sier vel nei til ekstra renter på BSU-kontoen? Som studentmedlem i et LO-forbund får du 0,25% ekstra rente på alt du sparer til din neste bolig i BSU. Har du for eksempel spart 100 000,- på BSU-kontoen din får du 250 kr på toppen av den allerede gode BSU-renten og opptil 2750,- i skattefradrag!

Du sparer: Ca. 250 kr.

En weekend på hotell med LOfavør-rabatt

Det er aldri feil med en helg på hotell, enten du skal besøke en venn i København eller bare trenger en pause fra pensumbøkene. Som studentmedlem betaler du fra 799,- per natt i hele Norden og Litauen. Da sparer du penger, som du heller kan bruke på andre ting på turen.

Du sparer: Ca. 800 kr.

En av Norges aller beste boliglånsrenter

For de med boliglån kroner kan dette bety store summer spart. Ofte kan man få rundt 0,4 % lavere rente gjennom medlemskapet sammenlignet med ordinære rentesatser i mange banker. Med 0,4 % lavere rente på et lån på 2 millioner over 25 år, sparer du 8000 kr første året i renteutgifter.

Du sparer: Ca. 8 000 kr. i året.

Priseksempel LOfavør Førstehjemslån 9. mars 2024:

Nominell rente: 5,24 %. Effektiv rente 5,44 %, 2 millioner kroner over 25 år, kostnader kroner 1 611 351. Total innbetaling blir 3 611 351 kroner.

Reise- og ulykkesforsikring

Alle trenger en god reiseforsikring som sammen med innboforsikringen sørger for at du er trygg nesten uansett hvor du befinner deg. LOfavør Student- og lærlingforsikring er en super studentpakke som inneholder både reiseforsikring og ulykkesforsikring for kun 89 kroner i måneden. Dette er en gunstig forsikringspakke til svært god pris sammenlignet med konkurrerende forsikringer.

Du sparer: Ca. 700 kr.

Totalt:

Normal verdi på alle punktene over er 11 250 kr (minst!)

Pris med studentmedlemskap i LO: 500 kr

I tillegg får du: