Dette kan du spare på å bli studentmedlem i et LO-forbund

Dette kan du spare på å bli studentmedlem i et LO-forbund

Det er mange fordeler med å bli studentmedlem i et LO-forbund. At du kan spare mye penger, er én av dem. Her får du et eksempel på et regnestykke bak et medlemskap:

Kredittkortrabatt på Netflix, HBO og Spotify

Glad i å streame musikk, film og TV-serier? Selvfølgelig er du det. Som studentmedlem i LO får du årlig 500 kr i rabatt på streamingtjenester om du betaler med LOfavør Mastercard. Du sparer med andre ord like mye årlig på streaming som det koster å være studentmedlem i LO. Vi anbefaler å betale inn hele det utestående beløpet hver måned. På kortvett.no får du gode råd om trygg bruk av kredittkort.

Du sparer: 500 kr.

Priseksempel: Effektiv rente 19,92 %. 15.000 kr over 12 måneder. Kredittkostnad 1.281,-. Samlet kredittbeløp 16.281,-.

0,25% ekstra rente på BSU-sparing

Hvem sier vel nei til ekstra renter på BSU-kontoen? Som studentmedlem i et LO-forbund får du 0,25% ekstra rente på alt du sparer til din neste bolig i BSU. Har du for eksempel spart 100 000,- på BSU-kontoen din får du 250 kr på toppen av den allerede gode BSU-renten og opptil 5500,- i skattefradrag!

Du sparer: Ca. 250 kr.

En weekend på hotell med LOfavør-rabatt

Det er aldri feil med en helg på hotell, enten du skal besøke en venn i København eller bare trenger en pause fra pensumbøkene. Som studentmedlem betaler du kun 699,- per natt i hele Norden og Litauen. Da sparer du penger, som du heller kan bruke på andre ting på turen.

Du sparer: Ca. 800 kr.

En av Norges aller beste boliglånsrenter

Det er mye å spare på en bedre boliglånsrente. LO-forbundene har fremforhandlet ekstra gode fordeler på boliglån hos SpareBank 1 for å hjelpe unge inn på boligmarkedet.

For de med boliglån kroner kan dette bety store summer spart. Hvis vi tar utgangspunkt i en sammenlignbar lånerente på 1,84 % på et lån på 2 millioner kroner, er rentekostnaden 36 800 kr per år. Med et LOfavør Førstehjemslån på 1,34 % utgjør rentekostnaden derimot kun 26 800 kr.

Du sparer: Ca. 10 000 kr. i året

Priseksempel: Nominell rente 1,34%. Eff.rente 1,42%. 2 mill o/25 år. Kostnad kr 375,748,- Totalt 2.375.748,-

Reise- og ulykkesforsikring

Alle trenger en god reiseforsikring som sammen med innboforsikringen sørger for at du er trygg nesten uansett hvor du befinner deg. LOfavør Student- og lærlingforsikring er en super studentpakke som inneholder både reiseforsikring og ulykkesforsikring for kun 952 kroner i året. Dette er en gunstig forsikringspakke til svært god pris sammenlignet med konkurrerende forsikringer.

Du sparer: Ca. 700 kr.

Totalt:

Normal verdi på alle punktene over er 12 750 kr (minst!)

Pris med studentmedlemskap i LO: 500 kr

I tillegg får du: