Vårens viktigste ungdomssamling - LO

Ung i LO
Foto: Olav Andresen

Vårens viktigste ungdomssamling

LOs unge medlemmer har arbeidet på spreng for å legge strategien for den kommende kongressperioden. På LOs Student- og ungdomskonferanse 6. til 8. april inviteres både tillitsvalgte og medlemmer til å diskutere veien videre for organisasjonen og brennaktuelle politiske spørsmål.

Program LOs student- og ungdomskonferanse

Hva skjer og hvem kommer?

På samme tid som ny LO-kongress ble gjennomført, fikk Norge den blåeste regjering noen sinne fornyet tillit. Sosialdemokratiet reiste seg heller ikke i Europa, men fortsetter å slite i motbakke. For å forstå bedre våre felles utfordringer har vi invitert Hadja Tajik fra Arbeiderpartiet, Kari Elisabeth Kaski fra SV, og Jan-Erik Støstad Generalsekretær i SAMAK til en sofasamtale om disse temaene.

På konferansens siste da stilles ungdomspartiene til veggs om arbeidslivspolitikken og hvilke løsninger de har for de kommende årene. Her blir det muligheter for spørsmål og kritikk fra salen. Bli med på grillinga!

Ny handlingsplan
Ungdommen har lenge kjent til den synkende organisasjonsgraden. Derfor er handlingsplanen spekket full av organisatoriske tiltak, med styrking av eksisterende områder, og noen helt nye patruljer! Vet du hvilke aktiviteter som er nye, eller ønsker du å komme med dine gode ideer? Da bør du være på med på årets student og ungdomskonferanse!

Ungdommen vet at det nytter!
Gjennom nesten 30 år har LO drevet utadrettet aktiviteter mot unge i arbeidslivet. Vi vet at unge arbeidstakere verdsetter slike besøk, men fører vår egen aktivitet til mer engasjement? På Student- og ungdomskonferanse blir det før-slipp av FAFOs nye ungdomsundersøkelse, som søker å gi svar på nettopp dette. Klarer vi å skape engasjement? Hva savner medlemmene mest, og hva har de nok av fra før? Dette, og mye mer får dere svar på under årets student- og ungdomskonferanse.

Påmeldingsfristen er 20. mars.

Les mer og meld deg på her!

Flere aktuelle saker

Se alle artikler