LO Ingeniør med eget nyhetsbrev - LO

Landsorganisasjonen i Norge

LO Ingeniør
LO Ingeniør lanserer eget nyhetsbrev og du kan melde deg på ved å følge egen lenke i artikkelen under. Foto: Illustrasjon LO Media

LO Ingeniør med eget nyhetsbrev

I dag går det første nyhetsbrevet ut fra LO Ingeniør til medlemmer av flere LO-forbund.

LO Ingeniør ble etablert som et samarbeid mellom LO og fem av LOs forbund etter kongressen i 2013. I perioden som er gått har samarbeidet resultert i blant annet faglige frokostmøter og konferanser, i tillegg til at tidsskiftet LO Ingeniør ble sendt ut til ingeniørmedlemmene i de fem deltakende forbundene: Fagforbundet, Industri Energi, FLT, NTL og ELogIT Forbundet.

Fra 2018 er tidsskriftet vedtatt nedlagt. Aktiviteten skal fortsette med konferanser og møter, i tillegg til at det sendes ut nyhetsbrev til ingeniørmedlemmer og andre abonnenter.

Ønsker du å melde deg på nyhetsbrevet, kan du gjøre det ved å trykke her.

- Tidsskriftet har fungert etter intensjonen, og har bidratt til å synliggjøre LO og LO-forbundene som et alternativ for ingeniører og andre med høyere utdanning. Nå ønsker vi å forsterke innsatsen på andre områder, i tillegg til at vi etablerer en digital kommunikasjonskanal ved bruk av nyhetsbrev og mer bruk av nettside og sosiale medier, sier prosjektleder Monica Nymoen i LO.

Nyhetsbrevet planlegges sendt ut 6-8 ganger i året. I tillegg skal det arrangeres faglige møter rundt omkring i landet. Disse møtene vil bli markedsført på nettsiden og gjennom sosiale medier.

Flere aktuelle saker

Se alle artikler