Landsorganisasjonen i Norge

Valg 2015

63,8% stemmer AP

63,8% av LO-medlemmene ville stemt Arbeiderpartiet dersom det var valg i morgen. Det går frem av en undersøkelse Opinion har utført for LO.

Les flere nyheter fra lokalvalgkampen

– Dette er veldig sterke tall. Det denne målingen bekrefter er at flertallet av våre medlemmer mener regjeringen gjør en for dårlig jobb, og at Norge går i feil retning, sier LO-leder Gerd Kristiansen.

Regjeringens politikk når det gjelder viktige tema for LOs medlemmer som jobbskaping, pensjon, sosial dumping og midlertidige stillinger er ikke god nok. – Det er det som virkelig gjør utslaget for våre medlemmer. Derfor vil jeg ikke nøle med å anbefale hvilket parti folk bør stemme på, sier LO-lederen.

Meningsmålingen er utført av Opinion for LO, og tatt opp første halvdel av august. Den viser også at bare 10,1 prosent foretrekker Høyre, mens Frp får en oppslutning på 5,3 prosent. Dette er et fall på hele 11,7 prosentpoeng siden 2013.

– Arbeiderpartiets politikk på disse områdene, blant annet når det gjelder jobbskaping, overbeviser våre medlemmer. Disse tallene bekrefter at regjeringen ikke er på nett i det som kanskje er den viktigste saken nå. Tiltakene kommer for sent, og de er ikke tilstrekkelige.