Landsorganisasjonen i Norge

Hans-Christian Gabrielsen, LO-nestleder og nestleder i WorldSkills Norge følger spent med på Skole-NM 2017. Foto: Trond Isaksen

Følg Skole-NM 2017

- Yrkeskonkurranse som metode bidrar til å øke motivasjonen blant elevene, det bidrar til å heve kvaliteten i opplæringen og ikke minst så bedrer det samarbeidet mellom skole og arbeidsliv. Nettopp derfor er Skole-NM et så spennende arrangement å følge, sier Hans-Christian Gabrielsen, LO-nestleder og nestleder i WorldSkills Norge.

I dagene 26.-27. april arrangeres for første gang Skole-NM, et nasjonalt mesterskap i yrkesfag for elever i videregående skole. Det konkurreres i 25 yrkesfag på åtte videregående skoler i de tre fylkene Oppland, Hedmark og Sør-Trøndelag.

I forbindelse med Skole-NM 2017 lanserer WorldSkills Norway Yrkes-TV. Man kan følge konkurransene direkte fra www.worldskills.no. Det vil være gjester i studio som belyser nyttige temaer for unge som skal velge utdanning og hvordan det er å være lærling.

- Det vil være live-studio i Oslo med profesjonell programleder og utegående reportere på konkurransestedene. Jeg gleder meg til å følge sendingene og oppfordrer alle med interesse for yrkesfag til å gjøre det samme.

- Jeg håper mange skoler samler elever og lærere til å se sendingen på storskjerm sammen, sier Hans-Christian Gabrielsen.

Les mer og følg Skole-NM 2017 på www.worldskills.no.

Flere aktuelle saker

Se alle artikler