Landsorganisasjonen i Norge

Løfter kultur-Norge

- Jeg er imponert over hvordan dere løfter kultur-Norge til et nivå vi kan være stolte av, sa LOs førstesekretær Peggy Hessen Følsvik da hun i dag gjestet Notodden bluesfestival.

Samtidig evner festivalen å holde fast i sine historiske røtter, som er godt plantet i norsk arbeiderbevegelse.

- Det er historien og samfunnet her på Notodden som gjør denne festivalen til noe større enn en kulturell arena. Vi har her en scene der vi kan sette fokus på utfordringer Norge står ovenfor i en tid der landet har en regjering som ikke ser vanlige arbeidsfolk
Hun pekte på tre utfordringer i norsk arbeidsliv

- Organisasjonsgraden er synkende, stadig flere arbeidstakere er i ferd med å få en løsere tilknytning til arbeidslivet og sosial dumping og uryddige forhold utfordrer det organiserte arbeidslivet. Derfor er det viktigere enn noensinne at vi engasjerer oss. Deltar. Organiserer. Og skaper gode løsninger i felleskap. Sammen. Aldri alene, sa Hessen Følsvik.

Flere aktuelle saker

Se alle artikler