Landsorganisasjonen i Norge

Klima
Bli med på Earth Hour lørdag 19. mars! Foto: WWF

Earth Hour 2016

LO oppfordrer alle medlemmer og tillitsvalgte om å delta på Earth Hour 2016 - lørdag 19. mars kl. 20.30 - 21.30.

Earth Hour - et globalt fenomen
Earth Hour er en enkel idé som raskt utviklet seg til å bli et globalt fenomen. Flere hundre millioner mennesker slukker lyset én time samme kveld, som et globalt og visuelt uttrykk for folks vilje og evne til å stå sammen mot klimaendringene. Denne klimakampanjen ble startet av WWF i Australia for åtte år siden, og det er sjuende gang WWF-Norge arrangerer Earth Hour. Sammen skal vi gjenta suksessen fra tidligere år.

- Earth Hour er en fin måte å  skape oppmerksomhet om hva som kan gjøres for klimaet og miljøet også resten av året, sier LO-leder Gerd Kristiansen som oppfordrer alle til å slukke lyset 19. mars.

Norsk arbeidsliv og norske bedrifter har en viktig rolle i arbeidet med å redusere klimautslippene og å utvikle framtidens fornybare samfunn. Mange gjør en stor innsats allerede. Earth Hour er en god anledning til å få oppmerksomhet om miljøbevissthet og om klimaarbeid.

• Gå til http://www.earthhour.no/, trykk på ”Meld deg på”, registrer deg/dere på facebooksiden – og dere er med!
  • Informer kolleger og venner om Earth Hour
  • Slukk lyset i egne lokaler, bygg og hjemme 19. mars klokken 20.30-21.30