Landsorganisasjonen i Norge

Internasjonal solidaritet

Bli bøssebærer!

- Bli bøssebærer!, slik lyder oppfordringen fra LO-leder Hans-Christian Gabrielsen. Årets TV-aksjon går av stabelen søndag 22. oktober og inntektene går til UNICEFs arbeid for å gi utdanning til barn rammet av krig og konflikt.

Ett av fem barn i krigs- og konfliktområder er i dag uten skolegang.
- Når barn i krig og konflikt ikke får utdanning, står et helt lands framtid på spill. UNICEF gjør en uvurderlig jobb for å gi skolegang og håp til barn i Colombia, Mali, Syria, Pakistan og Sør-Sudan.

- TV-aksjonen er en fantastisk nasjonal dugnad. Mange av LOs tillitsvalgte og medlemmer deltar i fylkeskomiteer og kommunekomiteer for TV-aksjonen, rekrutterer bøssebærere og stiller selv som bøssebærere på aksjonsdagen. Det er inspirerende. På forhånd tusen takk for innsatsen, sier LO-lederen.

Les mer og meld deg som bøssebærer på www.blimed.no

Dette er TV-aksjonen NRK

TV-aksjonen NRK er verdens største innsamlingsaksjon målt i antall frivillige og innsamlede kroner fordelt på befolkning. Den har vært arrangert hvert år siden 1974, og har gitt livsviktig hjelp til millioner av mennesker. 7000 frivillige over hele landet organiserer innsamlingen gjennom 500 kommune- og bydelskomiteer, og gjør at 100 000 bøssebærere kan banke på 2,3 millioner dører. På selve TV-aksjonsdagen sender NRK direkte hele søndag kveld.

TV-aksjonen NRK går av stabelen 22. oktober, hvor 100 000 bøssebærere vil besøke alle husstander i Norge. Årets TV-aksjon går til UNICEFs arbeid med å gi utdanning til barn i krig og konflikt, i Colombia, Mali, Sør-Sudan, Syria og Pakistan. Les mer om TV-aksjonen og/eller meld deg som bøssebærer på blimed.no eller ring 02025.

Flere aktuelle saker

Se alle artikler