Landsorganisasjonen i Norge

Fagopplæring
LOs sentrale ungdomsutvalg er på plass under Euroskills 2016. Heia Norges viktigste landslag!

LOs ungdomsutvalg på plass under Yrkes-EM

- Betydningen av økt rekruttering til yrkesfag kan ikke understrekes nok. Dette har LOs ungdomsutvalg vært opptatt av i lang tid, sier Are Tomasgard, LO-sekretær og leder av LOs ungdomsutvalg. Han er på plass i Göteborg på Yrkes-EM sammen med LOs ungdomsutvalg.

Yrkes-EM går av stabelen 1.-3. desember på Svenska Mässan i Göteborg. Det hele avsluttes med medaljeseremoni søndag 4. desember. Over 520 deltakere fra 28 land er påmeldt. Det norske landslaget består av 17 deltakere som skal konkurrere i 15 fag (i to fag er det lagkonkurranse med to deltakere). LOs ungdomsutvalg overværer mesterskapet

- Vi er i Göteborg disse dagene for å se hvordan yrkesfagskonkurranser foregår, hente inspirasjon, og selvsagt heie på Norges viktigste landslag.

- Å heve statusen for yrkesfag og arbeide for at flere unge ønsker å velge en yrkesfaglig utdanning har alltid vært sentralt i LO ungdomsarbeid. Det skal det fortsatt være i fremtiden også, sier Tomasgard.

Presentasjon av deltakerne, program for Euroskills 2016 og mer informasjon

Følg EM i Yrkesfag på WorldSkills Norges hjemmesider