Landsorganisasjonen i Norge

LOs ledelse

Roger Haga Heimli

Roger Haga Heimli ble valgt til andre nestleder i LO på LO-kongressen 2017. Han kom inn i ledelsen i Fagforbundet på landsmøtet i 2013. Da hadde han vært fylkesleder i Fagforbundet Hordaland siden 2003, og medlem av forbundsstyret siden 2009. I Bergen kommune var han hovedtillitsvalgt og omstillings- og konserntillitsvalgt.

Publisert 16.05.17 Av:

Han startet sin tillitsvalgtkarriere som ungdomstillitsvalgt i 1995 i daværende Norsk Kommuneforbund.

I årene i toppledelsen i Fagforbundet har Heimli særlig jobbet med tarifforhandlinger, omstilling og internasjonale spørsmål. Han har hatt ansvaret for arbeidet med internasjonale handelsavtaler, blant annet TISA-avtalen, og saker som skatteunndragelse, svart økonomi og arbeidslivskriminalitet.

Av utdanning er Heimli rørlegger, men langvarig tillitsvalgtarbeid har bidratt til at aktiv fartstid i faget ikke er særlig lang. Ved siden av tillitsvalgtarbeid har Heimli vært aktiv i Arbeiderpartiet i Bergen.