Landsorganisasjonen i Norge

Valg 2017
LO-leder Gerd Kristiansen talte da LO og Arbeiderpartiet samlet kreftene på felles fagligpolitisk konferanse på Sørmarka

Norge er på vei i feil retning

- LOs medlemmer mener at Norge er på vei i feil retning. Dette sa LO-leder Gerd Kristiansen da LO og Arbeiderpartiet samlet kreftene på felles fagligpolitisk konferanse på Sørmarka i dag. Tema var den den fagligpolitiske valgkampen foran stortingsvalget i 2017.

Publisert 24.10.16 Av:
Vi må likevel konstatere at ingen ting er avgjort. Veldig, veldig mye er opp til oss. Oss i arbeiderbevegelsen, oss i LO.

LO-medlemmer avgjør valg. Hver tredje stemme kommer fra et LO-medlem.

- Da har det mye å si om medlemmene blir sittende hjemme valgdagen.

Forskjellene på en Høyre-regjering og en Arbeiderparti-ledet regjering kan synes små fra dag til dag. Men det er over tid vi ser forskjellene understreket LO-lederen.

- Etter at regjeringen endret Arbeidsmiljøloven i fjor, har antall midlertidig ansatte økt kraftig. Det er en villet utvikling. De privatiserer og konkurranseutsetter og lar private stikke av med profitten fra offentlige tjenester. Det aller viktigste nå er å få et politisk skifte i 2017, og mange nye år med sosialdemokratisk styre!

Flere aktuelle saker

Se alle artikler