Fordelene ved å være mange er mange!

Som medlem i et LO-forbund blir du en del av det store LO-felleskapet, sammen med over en million andre arbeidstakere. I tillegg får du tilgang til fordelsprogrammet vårt LOfavør som gir deg en rekke medlemsfordeler. Bli medlem av Norges største arbeidstakerorganisasjon du også, og bidra til at vi stiller enda sterkere i arbeidet vårt for et rettferdig og godt arbeidsliv for alle.

Fordelene ved å være LO-organisert

• Avtalefestet lønn og arbeidstid
  • Innflytelse på lønns- og arbeidsvilkår
  • Avtalefestet ferie og feriepenger
  • Fradrag for fagforeningskontingenten
  • Et tillitsvalgtsapparat i ryggen
  • LOfavør fordelsprogram

LOfavør – fordelsprogrammet for medlemmer av et LO-forbund

Forsikringer

LOfavør Innboforsikring er Norges beste og følger medlemskapet til de aller fleste medlemmene. Den har ingen øvre forsikringsgrense, du slipper dermed å øke forsikringssummen om du skaffer deg nye ting. Som medlem har du noen forsikringer som del av medlemskapet. I tillegg er det forhandlet frem gode individuelle forsikringer som du kan kjøpe.

Bank

Som medlem får du tilgang til en av Norges beste bankavtaler! Vi har forhandlet frem trygge og gode bankfordeler for deg hos SpareBank 1 innen boliglån, billån, pensjon, BSU og mye mer.

Ferie og fritid

LO har fremforhandlet retten til ferie for alle. Derfor har vi også forhandlet frem gode medlemsfordeler innen alt fra feriereiser, overnatting og leiebil, til fornøyelsesparker og festivaler. For med 1 000 000 medlemmer har vi kraften til å forhandle frem gunstige og trygge avtaler for deg i privatlivet.

Hus og hjem

Vi har forhandlet frem gode medlemsfordeler innen salg av bolig, boliglån, forsikring, strøm og mye mer. Dette har vi gjort nettopp fordi noen av tjenestene vi har behov for i privatlivet krever god kunnskap, oversiktlige vilkår eller ekstra sikker levering.

Juridisk

Advokathjelp i privatlivet er dyrt, og ofte er det lommeboka som bestemmer om du kan søke hjelp eller ikke. Vi mener advokattjenester bør være tilgjengelig for alle. Derfor tilbyr vi to gunstige måter du kan sikre deg god juridisk hjelp på: Advokatbistand fra Advokatfirmaet Legalis og LOfavør Advokatforsikring fra HELP forsikring. I arbeidsrelaterte spørsmål kan alle forbund i LO benytte LO-advokatene, som er landets største arbeidsrettslige fagmiljø. Bistand i slike saker er en del av medlemskapet, og gratis for medlemmene.

Ung

Vi har også fremforhandlet ekstra gode medlemsfordeler for deg som er under 35 år eller student eller lærling. Det lønner seg å melde seg inn i et LO-forbund.

Større. Sterkere. Sammen.